I
I
Ivan Shevchenko2021-04-22 14:43:14
Unity
Ivan Shevchenko, 2021-04-22 14:43:14

How to disable the trigger or the entire collider for another object?

Hello. I can’t understand, I have a player, a script is connected to it. There are other objects. How can I find them and disable the trigger or the entire collider ?

GameObject ObjStairs; 

    void Start()
    {
        ObjStairs = GameObject.Find("Stairs"); //здесь я его по идее нашел по названию
     
    }

 void isStairs() //в этом методе я пытаюсь достучаться до триггера или самого коллайдера, чтоб его отключить, в определенных условиях, но ничего не выходит.
    {
        if (isTrif()==true&&Stairs==true)
        {
            ObjStairs.Coll //тут писал и ObjStairs.isTrigger=true; но все равно подчеркивает ошибку.
        }

    }

Answer the question

In order to leave comments, you need to log in

Didn't find what you were looking for?

Ask your question

Ask a Question

731 491 924 answers to any question