V
V
vovka_losira2020-08-03 15:02:00
Unity
vovka_losira, 2020-08-03 15:02:00

Why doesn't the scene work after a reboot?

Reloading the scene:

public void Restart()
    {
        SceneManager.UnloadSceneAsync("game");
        SceneManager.LoadSceneAsync("menu");
    }


After that, the scene freezes. It restarts but doesn't work. What could be causing this? How to solve the problem?

Answer the question

In order to leave comments, you need to log in

1 answer(s)
M
Mikhail Strokin, 2020-08-14
@MeryString

Something like this, read the comments in the code and you will understand everything:

void Update()
    {
        // Если нажат пробел — запускаем сопрограмму
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
        {
            // Coroutine при фоновой загрузке обязателен
            StartCoroutine(Restart());
        }
    }

    IEnumerator Restart()
    {
        // Начинаем загрузку сцены
        AsyncOperation asyncLoad = SceneManager.LoadSceneAsync("menu");

        // Ждём, пока сцена полностью загрузится
        while (!asyncLoad.isDone)
        {
            // Прерываемся, раз ещё не загружено
            yield return null;
        }
        // Выгрузить единственную открытую сцену нельзя
        // Сперва загружаем, а потом выгружаем
        SceneManager.UnloadSceneAsync("game");
    }

Didn't find what you were looking for?

Ask your question

Ask a Question

731 491 924 answers to any question