Answer the question
In order to leave comments, you need to log in
What program to choose for design/modeling of premises? 3ds Max, Google SketchUp, Blender or something else?
I'm going to learn this business, I need advice on which program to choose. I would be very grateful.
Answer the question
In order to leave comments, you need to log in
3dMax is the most powerful tool. Google is still rather weak, blender is less common in companies. 3d max is like photoshop - the most powerful and famous one. But in reality, only a few can own them.
Of course, 3D Max is a common tool in this area, but still not the only one. There are programs specifically aimed at interior design.
For example, from the same Autodesk , there is a good ArchiCAD program designed specifically for interior design. Many mistakenly (either by hearsay, or on advice) begin to conjure their designs in AutoCAD , only this program has a slightly different purpose (it is more for architects and engineers than for designers).
But still, as in any business, it is better to use a bunch of programs, for example:
1. ArchiCAD for interior design.
2. Artlantisto give the interior realism.
3. Photoshop for the final touches.
Of course, the list I have given is not single, everyone chooses tools according to their own convenience and taste.
Regarding 3D Max, I agree with jawakharlal that this is a powerful visualization tool that may well come in handy in the future, and if you master this program perfectly, then you can already become a visualizer))
PS: 3D Max (now 3DS Max) as well is an Autodesk product, so it is fully compatible with the above programs and can also be bundled.
Я агитирую за блендер, он сложнее в освоении, но он мощнейший комбайн, в котором можно делать всё и стоит он ... вообще нифига не стоит (с)
Но его бесплатность перевешивается некоторыми сложностями и запутанностями интерфейса. Но если есть желание разобраться, блендер превращается в настоящее волшебство. В нем можно даже игры делать, прямо в редакторе! Из коробки работает куча рендеров и физика.
Перелез с монструозного макса за которым сидел 10 лет и ни о чем не жалею.
На мой взгляд можно присмотреться к Cinema4d, в освоении он проще макса и блендера, на него тоже есть вирей, настройки материалов в разы проще чем в максе, можно даже не использовать библиотеки материалов, а, по быстрому, накидывать свои. Настройки рендера намного понятнее чем в максе. Ну и всякие там плюшки типа простого экспорта в АЕ. Советую начать именно с Cinema4D чтобы понять специфику, а уж потом, если всё-таки решитесь делать интерьеры, то перейти на более распространенный в этой сфере софт
Как на меня, то для учебы лучше использовать SketchUp, он самый простой с точки зрения освоения. И он имеет и продвигает фичи настоящих CADов которые приучат к акуратности и точности в моделировании. Человек поломавший себя 3дМаксом в плане "лепить как лепится" очень долго будет не понимать основ.
Так что!
Основными являются не программы, а навыки моделирования. Изучение сложных програм - начинайте тогда когда будете понимать, ЧТО нужно и для ЧЕГО нужно (в какой последовательности делать). А вот КАК это уже вопрос второстепенный. Понимая это, вам будет пофиг в какой программе делать - хоть как в допотопном CADе руками команды в консоль писать.
В первую очередь прокачайте навык моделирования.
Didn't find what you were looking for?
Ask your questionAsk a Question
731 491 924 answers to any question