Answer the question
In order to leave comments, you need to log in
What do you need to know to work in game development?
I want to work in the field of game development, but I don’t know what you really need to know for this. Basically, I'm interested in modeling (characters and various objects as well). On different sites I read about such programs as SketchUp, ZBrush, Blender, Marvelous Designer. But in fact, you can not learn everything at once.
So, I would like to hear some advice on the literature, the necessary devices, programs (which are worth studying) and the sequence of their study. And also what you need to know to be successful.
Answer the question
In order to leave comments, you need to log in
Learn drawing and 3d modeling (anything). The final tools, in fact, do not play such a big role as the basic knowledge and ability to represent all this, visualize, sketch out good sketches, draw something and eventually create a model.
In your case, you need to do drawing, it’s not bad to do sculpture at the same time. And in which editor then to apply your skills is a matter of a hundred. For example, I tried the sculpting mode in the paid zBrush and the free Blender - I didn't notice any difference.
Game development and modeling are two different things.
If you like modeling, study modeling.
But it can be used not only in games.
For example, the creation of videos (cartoons, advertising).
Design (I created a 3D model of a mascot, then you twist it according to the situation, getting the options you need for the design) and so on.
If you already have an understanding of modeling (you know how to draw, you can guess the proportions right away), you can go into game design. For starters, you can look at the formats of 3D models of popular games, and master these tools a little. Then model, try.
In the same League Of Legend, there are even contests "draw a model or design, get buns, and the best designs can enter the official skins available in the game." With successful developments, you can even interest the company and get a regular job there. Well, or try any other, but already having a portfolio.
В дополнение к предыдущим ораторам, сначала немного изучите предметную область, разберитесь чем вы хотите заниматься, когда определитесь, приступайте к изучению, делайте больше упор на практику, не стоит задерживаться на этом этапе надолго, как только наработали небольшую базу, пытайтесь либо устраиваться на работу каким-нибудь стажером(что ну очень маловероятно), либо присоединяйтесь к какому-нибудь некоммерческому проекту в качестве подмастерья. Например здесь, создаете тему, показываете наработки, проситесь помощником в проект, именно помощником, чтобы был человек, который смог бы передать вам часть своего опыта. Это довольно утопично, но если получится - намного лучше, чем самой во всем разбираться.
Что касается конкретно моделирования, я тут не спец, но там очень много направлений(моделирование, текстурирование, анимация и т.д.) и скорее всего придется выбрать какое-то одно иначе не сдюжите.
По поводу инструментов, тоже, как обычно, дилемма: есть платные с кучей уроков и книг, но нужно заморачиваться либо с пиратской версией, либо с учебной. Есть бесплатные, но обычно по ним меньше информации, хотя если с английским нет проблем, то и это не проблема.
Естественно по функционалу платные инструменты обычно богаче, но для вас это абсолютно не критично.
не советую соваться в трёхмерку, крышку сорвет к чертовой бабушке.
по большей части что бы быть инди, надо быть классным гейдизайнером и понимать что создает фан и как дать игроку чувство эйфории (иначе делать игры смысла нет).
так же инди опционально может сам делать арт, а значит нужно либо уметь рисовать, либо моделить.
плюс к этому опционально понимание принципов ui\ux
и еще опционально идет музыкальная сторона
для зарабатывания еще не плохо бы понимать принципы монетизации и того как работает рынок игр, как подать игру, когда, кому и т.д.
Didn't find what you were looking for?
Ask your questionAsk a Question
731 491 924 answers to any question