Answer the question
In order to leave comments, you need to log in
How to make Line Renderer animation in UNITY 3D (c#)?
There is such a frog)))
Problem:
When you press the left mouse button, its tongue should move smoothly from point A (mouth) to point B (click place). Line Renderer (a Unity component) is used to render the language.
There is this code:
private LineRenderer line;
public Vector3 initialPos, targetPos;
void Start()
{
line = gameObject.GetComponent<LineRenderer>();
}
private void Update()
{
// получаем координаты места клика (преобразовуя их из пиксельных координат в мировые)
targetPos = Camera.main.ScreenToWorldPoint(Input.mousePosition);
// необходимо постоянно устанавливать значение -1, так как при нажатии кнопки мыши
//устанавливается -10, что прячет объект вне обзора камеры
targetPos.z = -1;
// если нажимается ЛКМ, то
if (Input.GetMouseButton(0))
{
// первый аргумент стартовая точка - это ноль в API для LineRenderer
// второй аргумент место положения этого конца линии
line.SetPosition(0, initialPos);
line.SetPosition(1, targetPos);
}
}
Answer the question
In order to leave comments, you need to log in
Didn't find what you were looking for?
Ask your questionAsk a Question
731 491 924 answers to any question