N
N
Nikolai Trifonov2016-11-25 07:13:30
Unity
Nikolai Trifonov, 2016-11-25 07:13:30

How to make a ship damage system?

Do I understand correctly that zone booking is done through colliders on the surface of the model?
And ship modules are colliders inside the model?
a7f8c99e938046109fc96a7f6b90a334.png

Answer the question

In order to leave comments, you need to log in

1 answer(s)
Даниил Басманов, 2016-11-25
@fridriekh

Да. Хорошей схемой будет сделать интерфейс IDamageable, а в классах брони и модулей его имплементить. На броню и модули вешаете коллайдеры, далее во время рейкаста ищете у коллайдера интерфейс, наносите ему повреждения, а дальше по логике класса либо повреждается броня, либо ломается модуль, как сами захотите.

Didn't find what you were looking for?

Ask your question

Ask a Question

731 491 924 answers to any question