K
K
Kirill Petrov2015-06-13 09:29:50
JavaScript
Kirill Petrov, 2015-06-13 09:29:50

How to calculate time for network smoothing?

I'm making an online game. I came up with linear interpolation to smooth the movements of the players. Tell me how to calculate the time by which to get the coordinate to achieve maximum smoothness?
20c7cc2b92c746eba58b0bf02809873d.png
x - coordinate, t1 - first packet, t2 - second packet, tReal - currently in game.
At the moment I'm getting the coordinate according to this calculation of time t = tReal - (t2 - t1) but it's not very smooth.

Answer the question

In order to leave comments, you need to log in

2 answer(s)
Алексей Рытиков, 2015-06-13
@chlp

Собери один пакет со всеми изменениями на отправку от пользователя серверу, такой же от сервера клиенту и отправляй постоянно по возможности, добавь немного экстраполяции, а плавности добивайся в отображении движений.

R
Román Mirilaczvili, 2015-06-13
@2ord

Наверно раз движение равномерное, то нужно продолжить линию до пересечения с вертикалью tReal. Остаётся найти координаты в точке пересечения линий.

Didn't find what you were looking for?

Ask your question

Ask a Question

731 491 924 answers to any question