I
I
ivgenij72015-09-06 21:41:27
JavaScript
ivgenij7, 2015-09-06 21:41:27

How to automate duplicate rows in excel?

I work with an invoice in excel in sheet 1 invoice for a client in sheet 2 invoice for a store.
in sheet 1 and sheet 2 there are lines "Full name" "Delivery address" "Product name" "Article", these lines are filled in manually with the same information. how to automate the filling of these lines into sheet 2 from sheet 1 ?

Answer the question

In order to leave comments, you need to log in

3 answer(s)
0
0xD34F, 2019-03-29
@sljfhwo

What is it, in setInterval they pushed the connection of the keydown handler? Clever. No setInterval is needed here.
The keydown handler itself looks too complicated - why make the same function call in four different places? First you change the coordinates, and at the very end, you pull the redraw.
The size of the pictures - and if you decide to change? Or sealed somewhere? Make a constant.
In terms of drawing, it's probably easiest to tile the canvas with a background image and then draw the character.
How it all might look:

const
  canvas = document.querySelector('#canvas'),
  ctx = canvas.getContext('2d');

let
  pickX = 0,
  pickY = 0;

const TILE_SIDE = 32;

const ground = new Image();
ground.src = 'Ground.png';
const pick = new Image()
pick.src = 'Pick.png';

document.addEventListener('keydown', function(e) {
  switch (e.keyCode) {
    case 87: pickY -= TILE_SIDE; break;
    case 65: pickX -= TILE_SIDE; break;
    case 83: pickY += TILE_SIDE; break;
    case 68: pickX += TILE_SIDE; break;

    default: return;
  }

  draw();
});

function draw() {
  for (let x = 0; x < canvas.width; x += TILE_SIDE) {
    for (let y = 0; y < canvas.height; y += TILE_SIDE) {
      ctx.drawImage(ground, x, y);
    }
  }

  ctx.drawImage(pick, pickX, pickY);
}

draw();

D
Dmitry Belyaev, 2019-03-29
@bingo347

What is wrong with the js code?
it's wrong from the very first line...
// тут очевидно было пропущено объявление переменной куда сохраняем полученный из DOM canvas
var canvas = document.getElementById("canvas");
var ctx = canvas.getContext("2d");

// вангую, что тут не объявленные переменные, и их нужно объявить
var x = 0;
var y = 0;
var x1 = 0;
var y1 = 0;
var g = 4;
var b = 7;

// тут норм, но все же стоит включить себе линтер
// ибо порядок в коде == порядок в голове
var ground1 = new Image();
ground1.src = "Ground.png";
var pick1 = new Image();
pick1.src = "Pick.png";

// а вот в функции draw началась полная дичь...
function draw() {
  ctx.clearRect(0,0,316,632); // очистку перенес внутрь функции отрисовки

  // тут я вырезал addEventListener - ибо добавлять нового подписчика на каждой отрисовке - дичь полнейшая
  // пристрелите того, кто Вас этому научил, так Вы сделаете этот мир лучше

  if(g < b) {
    ctx.drawImage(ground1, x, y);
    x+=32;
    if(x-32 > 290){
      x = 0;
      y+=32;
    }
    if(y-32 > 578){
      y = 0;
      x = 0;
    }
  }

  // я так думаю эту картинку надо рисовать после фона
  ctx.drawImage(pick1, x1, y1);

  requestAnimationFrame(draw); //зациклим анимацию
}

// анимировать что-то по таймеру плохая затея, есть более подходящие инструменты
requestAnimationFrame(draw);

// подписку на событие клавиатуры вынес из отрисовки
// а саму отрисовку выкинул из обработчика
// его дело переменные пересчитывать, а рисовать будет draw
document.addEventListener("keydown", function pick(e) {
  if(e.keyCode == 87){
    y1-=32;
  }
  if(e.keyCode == 65){
    x1-=32;
  }
  if(e.keyCode == 83){
    y1+=32;
  }
  if(e.keyCode == 68){
    x1+=32;
  }
});

for good, it is also necessary that the numbers depend on time, because requestAnimationFrame will call the VKFC with a frequency corresponding to the available FPS

N
Nikita, 2015-09-06
@ivgenij7

For example, you can make a link on the second sheet, for this in sheet2 in cell A1 write =sheet1!A1 and when you write on the first sheet, the text will automatically be displayed on sheet2.

Didn't find what you were looking for?

Ask your question

Ask a Question

731 491 924 answers to any question