R
R
RionRedhand2020-06-28 17:33:54
git
RionRedhand, 2020-06-28 17:33:54

How do large companies organize collaboration and version control in Unreal Engine?

С другом начали делать проект в Unreal Engine 4 и пытаемся организовать совместную работу. Опыта работы совсем нет и все изучаем в по ходу дела. Столкнулись с проблемой, что на гитхаб нельзя загрузить файлов больше определенного веса суммарно. Больше 1гб места нельзя использовать, я так понял.

Посему есть вопрос. Как происходит разработка крупных проектов, у которых вес, скажем, гигов за 50? Есть какая-то площадка, где можно сделать такой контроль версий? Как вообще по-умному организовать такого рода разработку?

С гитом вообще только-только начал работать, для проекта в универе нужно было. Но там был сайт - куда меньший объем и подход совсем другой.

Answer the question

In order to leave comments, you need to log in

4 answer(s)
S
Stanislav Makarov, 2020-06-29
@Nipheris

Git LFS ?
Your source code doesn't weigh 50 gigs, does it?

S
shurshur, 2020-06-28
@shurshur

Alternatively, you can raise (for free without SMS) gitlab on your own server / virtual machine, where there is enough disk space for your volumes.

C
CityCat4, 2020-06-28
@CityCat4

Get a turnip on your computer and consider it a master :) And let a friend commit to it. Or vice versa. Git is good (like any VCS) - you start a turnip and commit to it from wherever you like.

S
Saboteur, 2020-06-28
@saboteur_kiev

Purely git is not a problem to raise on your corporate server or at home.
Github is not only a version control system like git, but also a code review system, with pull requests, access settings. There are plenty of them too - Bitucket, Gitlab, Gerrit, and you can also install them on your servers.

Didn't find what you were looking for?

Ask your question

Ask a Question

731 491 924 answers to any question