Answer the question
In order to leave comments, you need to log in
Game design - what is it and what is it eaten with?
I want to work in the gaming industry, looking at different professions. One of the interesting ones is game design.
There is very little information on it in the Russian-speaking segment of the Internet, half of which is dated 2005-2009.
I would be very happy if knowledgeable people answer my questions.
1) Approximate level of salaries, what can you expect?
2) What career steps can lead to the position of a game designer?
3) What are the prospects for the game designer himself?
4) What should any game designer know and be able to do, regardless of the gaming field (AAA, casual or browser)?
5) Describe a typical working day for a game designer. This question is of particular interest, because, for example, I can perfectly imagine the work of a programmer or interface designer, but a game designer ...
6) If I come to a game company "from the street", proposing my candidacy for the role of game designer - what can help me? Maybe a prototype of your little game?
Answer the question
In order to leave comments, you need to log in
1) В СНГ рассчитывать особо не на что, рынок не развит, и мало кто умеет делать игры, на вакансию "геймдизайнер" вас возьмут, только если вы уже сделали несколько игр и заработали миллион.
2) Если вы будете регулярно выдавать дельные предложения по улучшению игры, то рано или поздно окажетесь в какой-то руководящей позиции, где вы сможете заниматься дизайном. Проще всего, наверное, начинать программистом, потому что без кода можно сделать только настолку или текстовую игру, а когда умеешь кодить, то проще делать прототипы.
3) Generally speaking, there are two planes of development for a game designer: generalist and manager. The first one knows the entire game development process, knows how to do everything that is needed to create a game, and can independently bring the idea to the store. The second one also knows the whole process of developing the game, but does not do anything himself, but serves as a link between all team members, a point of synchronization, keeps the vision of the game in his head and shoves it into the heads of everyone else. There are different variations in life: a programmer-game designer paired with a sound artist, a game designer who writes texts and draws concepts, and then an army of developers works with them. And then there are just smart managers who follow the creatives and cut / polish other people's ideas, this is also game design.
4) Есть какие-то общие вещи, но очень много зависит от игр и платформ, которыми человек занимается. На мобилках все писаются кипятком от статистики и манипуляции игроком, эдакий "тёмный геймдизайн". В виртуальной реальности сейчас все бьются над визуальной составляющей и юзабилити. А кому-то хватает чутья и здравого смысла. Все выживают по-своему.
5) Смотри пункт выше, люди разные, игры разные, компании разные.
6) В большую фирму с улицы просто так не берут, нужен опыт проданной игры. То, что кажется вам суперским прототипом с безграничным потенциалом на деле чаще всего оказывается немасштабируемым тупиком. У нормального разработчика в закутке валяется десяток прототипов, в них особой ценности нет. Я бы сказал, что нужно стремиться к завершённой игре, пускай маленькой, но самостоятельной и цельной.
Рекомендую пройти курс: universarium.org/course/460
Там ответят на все ваши вопросы.
Didn't find what you were looking for?
Ask your questionAsk a Question
731 491 924 answers to any question