Answer the question
In order to leave comments, you need to log in
Why do textures weigh 8-10mb in unity3d when building?
Why rainbow-wallpapers-hd.jpg is about 8MB? despite the fact that its real size is 1mb.
The size of the original file is 1920x1080, I just added it as a Background for the Main Menu, I don’t use it anywhere else like other JPG files.
Answer the question
In order to leave comments, you need to log in
Unity does not store jpg. it stores the texture. and here everything rests on the SIZE and FORMAT for compression.
You even have a warning on the screenshot that it cannot compress it.
Read what is POT texture.
And so, by the way, you didn’t tell a bit (except for the size of 1mb) about the source file)
Реальный размер картинки 2 мегапикселя помножить на 24 бита, либо на 32 бита если есть альфа-канал, то есть шесть-восемь мегабайт. Даже если у вас гифка 2048x2048 с белым квадратом, которая весит четыре килобайта, юнити всё равно возьмёт чистую информацию о цвете в каждом пикселе и внутри себя будет хранить bmp на 12 мегабайт. Но при сборке юнити посмотрит на настройки импорта текстуры и переконвертирует её в указанный формат. Если хотите минимальный размер сборки, то либо жмите картинки, либо качайте их после установки, либо используйте векторную графику с плагином.
Didn't find what you were looking for?
Ask your questionAsk a Question
731 491 924 answers to any question