S
S
sivabur2015-07-18 23:38:52
C++ / C#
sivabur, 2015-07-18 23:38:52

What is the stack of modern/actual/developing/demanded technologies for developing serious games (with a big budget) under Windows?

There are games of the AAA class (with a big budget and with a rather big staff, it is possible to develop their own engines).
The question is not for the sake of a holivar.
Purely my opinion (what kind of person is 0 in game development!) on this matter:
C ++ (the choice is obvious maximum performance),
Directx (it seems to be better in terms of capabilities, development, OpenGL does not practically develop, it is more difficult to write on it and lags behind in capabilities) ,
English (no comment)
Advanced level:
Physics, Mathematics (unsure)

Answer the question

In order to leave comments, you need to log in

3 answer(s)
E
Espleth, 2015-07-19
@sivabur

It seems to me that you need to understand about the following things:
C ++, English, mathematics, algorithms and ATD. Another game engine that you plan to work on (UE4 for example). It is desirable from above a DBMS and understanding of client-server interaction.
Just look at the vacancies you are interested in, everything will be there.

S
Saboteur, 2015-07-19
@saboteur_kiev

There is nothing obvious on your list.
Your "seriousness" prevents you from looking at the development of the game in the right direction.
Don't confuse graphic-focused game development with general game development.
Minecraft for example java, many online game backgrounds can be written in anything. Would you say a frivolous game? Then explain the word seriousness more clearly.
Some aspects of various popular online games written in flash+htm

K
Konstantin Stepanov, 2016-08-20
@koronabora

Надо понимать, какая игра и для чего используется. Если серьезная работа с графикой, то это чаще всего С++ с разными библиотеками, от физики, до звука и подгрузки скриптов. Из графических API используют DirectX, сейчас Vulkan подоспел. Вообще, большие фирмы допиливают свой движок, который у них уже давно есть, а маленькие покупают чужой. У каждого движка свою плюсы и минусы, где-то дописывают сетевую часть.
Если игра браузерная, тот тут совсем другой расклад. На мобильных платформах свои варинаты и фреймворки.
У каждого вопроса свои алгоритмы, техники и возможности. Часто разработчики сильно ограничены движком, а часто изобретают свои интересные алгоритмы.
Общие компоненты примерно такие:
1) Ядро, обеспечивающие game loop и обработку событий, подготовку сцены, сохранение прогресса игры, первичную загрузку
2) SDK для разработки мира и скриптов, хранение ресурсов, система патчей
3) Рендер. Все, что касается отрисовки и подготовки мира к отрисовке.
4) Звук
5) Физика
6) Графический интерфейс, конфигурационные файлы
7) Защита от пиратства
8) Система модификаций (у разработчиков свое SDK чаще всего)
9) AI
10) Система скриптов и "проигрывания" сюжета
11) Сетевая часть
И еще всякие разные интересные мелочи.
Для некоторых платформ эти пункты не актуальны, но чаще всего игровой движок уже умеет большую часть этого всего делать и его просто допиливают под свои нужды (если лицензия подразумевает передачу исходников), либо выкручиваются из того, что есть (если нет исходников)

Didn't find what you were looking for?

Ask your question

Ask a Question

731 491 924 answers to any question