Answer the question
In order to leave comments, you need to log in
WebGL or OpenGL, which is better?
WebGL or OpenGL, which is better for writing an online game? Will it be difficult to monetize a game that is written in WebGL?
Answer the question
In order to leave comments, you need to log in
Something I have not heard about OpenGL in the browser. And what's the point of reinventing the wheel? Why not use a ready-made 3D engine. I'm afraid until you write your engine, the relevance of your game will be lost. And it may not come to manetization. I would choose Unity. + builds for all platforms, windows linux osx ios android windows phone.
Monetization IMHO is the most competent option.
What a shame! A clear misunderstanding of the difference...
> monetize
Og, oga. Hello proprietors!
Конечно же, OpenGL. Это просто несравнимо. Как сравнивать какую-нибудь Тюрягу и Call of Duty - соотношение уровней примерно одинаковое.
WebGL, причем сразу советую обратить внимание на движок ThreeJS - с ним намного проще создавать объекты на WebGL
Смотря какую вы хотите онлайн игру, если что-нибудь простое - то WebGL хватит(игра будет браузерная), а если что-то с хорошей графиков, физикой и т.д., то OpenGL.
Дублирую: WebGL = OpenGL в браузере. выбор стоит между браузерной игрой и отдельным приложением.
Минус лишь в выпадении некоторых старых видеокарт, на которых WebGL не поддерживается браузерами в принципе.
WebGL. Технология активно развивается, уже сейчас есть возможность выбирать из десятков движков и онлайн-сервисов для просмотора моделей. Да, производительность будет хуже, но такое можно сказать про любой новое решение. Ведь сегодня уже никто не пишет код на ассемблере, да и си/си++ потихоньку сдаёт свои позиции.
Didn't find what you were looking for?
Ask your questionAsk a Question
731 491 924 answers to any question