E
E
Evgeny Glotov2015-06-02 15:53:42
Cocoa
Evgeny Glotov, 2015-06-02 15:53:42

How to create the simplest interactive 3D animation for iOs?

Добрый день.
Не бейте тапками, я совсем нуб в области iOs.
Мне захотелось сделать небольшое приложение под iOs, которое должно содержать интерактивную 3d-анимацию. В анимации предполагаются объекты простых форм, которые должны зависеть от гравитации.
Когда-то я делал подобную анимацию под ActionScript 1 и 2, но в данном случае теряюсь с чего начать (c Си я знаком крайне поверхностно). Cocoa, openGL, различные сторонние 3d engines, не знаю с чего начать и за что хвататься.
Вкратце, чтобы начать понимать как и что, мне нужно:
1. Натянуть текстуры на простой геометрический объект (шар, куб, конус и т.п., обычно они в стандартных примерах присутствуют).
2. Make the object more or less realistically fall onto a plane or onto other objects. Control the weight of objects, perhaps some other characteristics such as "elasticity".
Can you suggest a stack of technologies in which it is worth starting to do this? Do I need to use Cocoa framework or do I need to create Application > Game in XCode? Maybe you already know small suitable 3d engines for this (and the price for which is not 400 bucks)?
In general, advice with keywords is enough for me, where to dig, so as not to waste a lot of time studying everything at once.
Thank you.

Answer the question

In order to leave comments, you need to log in

2 answer(s)
A
An, 2015-06-03
@Flanker_4

Only not SpiteKit, but SceneKit
Here is a tutorial from Ray
www.raywenderlich.com/83748/beginning-scene-kit-tu...
Off. google the site yourself. Apple had a nice demo with SceneKit features
Here is a part of it
https://www.youtube.com/watch?v=SMYMWY1z850

P
Petrushka, 2015-06-02
@petruska

Spritekit - физика,вес и т.д Почетайте крч
www.imaladec.com/story/pseudo3d - может это поможет немного

Didn't find what you were looking for?

Ask your question

Ask a Question

731 491 924 answers to any question