G
G
Governor2018-06-11 00:50:37
C++ / C#
Governor, 2018-06-11 00:50:37

How to create a chat channel like in Warcraft III?

I want to make a program. In C++\WinAPI.
The program is just a chat, you need to do it without using the database when chatting.
That is, just a channel, when a user enters, he catches all messages sent to this channel without connecting to the database, while if the user restarts the program, the old chat does not need to be loaded, but only to catch the following messages. Similar to how it is implemented in the game WarCraft III.
I have no experience in working with the network, tell me please, what is the name of this technology?
In which direction to dig, what to read?

Answer the question

In order to leave comments, you need to log in

2 answer(s)
R
Roman, 2018-06-11
@Mr-Governor

If
Glazer J., Madhav S. - Multiplayer games.
Development of network applications. - 2017
Chapter 2 - Internet
Chapter 3 - Berkeley Sockets

the rest is optional.
Pros:
Explanation on the fingers without unnecessary turbidity.
No deprecated features. C++, OOP (class wrappers).
In the third chapter there are exercises just for your topic.
Вопросы для повторения
1. Назовите некоторые отличия POSIX-совместимых библиотек сокетов от ре-
ализации в Windows.
2. Какие два уровня TCP/IP отвечают за адресацию сокетов?
3. Объясните, как и почему сервер TCP создает уникальный сокет для соединения
с каждым клиентом.
4. Объясните, как связать сокет с портом и что это означает.
5. Добавьте поддержку адресов IPv6 в SocketAddress и SocketAddressFactory .
6. Добавьте возможность создания сокетов TCP в SocketUtils .
7. Реализуйте чат-сервер, использующий протокол TCP для соединения с един-
ственным узлом и передачи сообщений в обе стороны.

8. Добавьте поддержку нескольких клиентов в чат-сервер. Используйте неблоки-
рующие сокеты на стороне клиента и select на стороне сервера.

9. Объясните, как изменить максимальный размер окна приема TCP.
links to current literature and sources on github in the
source book itself, whatever you look for - what you need is here https://github.com/MultiplayerBook/MultiplayerBook...

A
Alexander, 2018-06-11
@NeiroNx

The serverless chat is interesting - on multicasts. Once upon a time, VyPress Chat was popular in local area networks of providers before the widespread use of VLAN isolation.

Didn't find what you were looking for?

Ask your question

Ask a Question

731 491 924 answers to any question