Answer the question
In order to leave comments, you need to log in
How to cram a dimensionless array inside a dimensionless array?
I don't know if I'm doing it right, but the essence is this: there is an object on which X different blocks with engines can be fixed, while each block with engines has Y different engines. Since the values are set in a separate file, it will not be possible to determine in advance. And taking the maximum is not very economical in terms of resources. Wrote the following structures:
// Одиночный трастер
typedef struct
{
sf::String textureLocation; // Текстура объекта
sf::Vector2f attachmentPoint; // Точка крепления в px
sf::Vector2f size; // Размер объекта в метрах
float textureRotation; // Ориентация текстуры
float maxAngle; // Максимальное отклонение при повреждении
float thrust; // Тяга трастера
float specificImpulse; // Удельный импульс трастера
} thrusterType;
// Блок трастеров
typedef struct
{
sf::String textureLocation; // Текстура объекта
sf::Vector2f attachmentPoint; // Точка крепления в px
sf::Vector2f size; // Размер объекта
float textureRotation; // Ориентация текстуры
// Информация о трастерах в составе блока
thrusterType thrusters[];
} thrusterMountType;
// Информация об объекте
typedef struct
{
sf::String textureLocation; // Текстура объекта
sf::Vector2f centerMass; // Центр масс
sf::Vector2f size; // Размер объекта
float textureRotation;
float massDry; // Сухая масса
float massFuel; // Масса топлива
int n;
// Информация о блоках трастеров в составе объекта
thrusterMountType thrusterMount[];
} physicalObjectType;
Answer the question
In order to leave comments, you need to log in
Didn't find what you were looking for?
Ask your questionAsk a Question
731 491 924 answers to any question