D
D
dimis2018-07-22 16:10:42
Game development
dimis, 2018-07-22 16:10:42

Game development, how to choose a language and engine?

I understand that the topic is hackneyed, but still I hope for advice.

Some background

год назад я закончил университет по направлению "Прикладная математика и информатика". Лучшим словом в данном случае будет даже не "закончил", а домучался. Было огромное количество прогулов (особенно на младших курсах), академотпуск, постоянная угроза отчисления над головой. Отсюда, со всеми вытекающими, мой уровень знаний и оценок на момент выпуска. Я всегда любил играть в игры. И это то, что отнимало у меня много времени во время учебы. Но совсем недавно я понял, что мне хочется воплотить какие-то свои идеи, а самое главное - я снова хочу учиться. В университете нам давалось много фундаментальных знаний про алгоритмы, операционные системы, машину Тьюринга, алгоритмы Маркова, дискретную математику, ООП, ИИ и много еще чего, что я с успехом пропустил мимо ушей. Я жалею об этом, но не знаю насколько это все будет критично в будущем.
Немного ближе к делу: сейчас я начал изучать C# и мне пока очень нравится. В планах, как только доосвою базовые вещи, сделать простую текстовую RPG-шечку.
Но меня немного гложат сомнения, так как на многих ресурсах люди советуют изучать C++. На нем написано абсолютное большинство движков + есть популярный движок Unreal Engine (который вроде как лучше чем Unity) с поддержкой C++. Я бы с радостью прыгнул на изучение плюсов, но, насколько я понимаю, учить его намного сложнее и дольше.
Поскольку мне уже 24 и моим дипломом можно разве что подпереть стул ( ввиду вышеописанного бэкграунда ), мне нужны советы от более опытных людей. Также интересно мнение, насколько важно будет перелопатить университетский курс? В том числе и высшую математику.

Answer the question

In order to leave comments, you need to log in

3 answer(s)
A
Alexey Yeletsky, 2018-07-22
@dimis

The engine is a tool. So it has all the properties common to tools. For example, all screwdrivers are much the same, all hammers are similar (although a mallet is different from a sledgehammer). It doesn't matter what the first engine will be, because you need to know a couple.
JP is also a tool. The same reasoning is valid for him. But, since PL is a more basic thing, its study is more dependent on the context and plans for the future, especially the near future.
If you want to start doing something finished quickly and make some money with it, then C # + Unity looks better - they are simpler.
If you want to become a real pro and have time to study, then C ++ will be a better choice. Pluses, with normal study, give a lot more knowledge about programming in general and about how programs work. A person who has mastered C ++, in my opinion, will master any other PL quite quickly (with the exception of Haskel, perhaps :-) ). The reverse is not true. But they need a lot more time.
On the other hand, you can still learn in a different order. Look at your life priorities and the availability of work in the area where you live.

G
GavriKos, 2018-07-22
@GavriKos

The vast majority of engines are written on it

In general, do not care what the engine is written on. The main thing is what languages ​​it works with.
Well, take the unit. Only not an RPG-shechku, but something simpler. Make at least a snake.

D
D3lphi, 2018-07-22
@D3lphi

At the university, we were given a lot of fundamental knowledge about algorithms, operating systems, Turing machines, Markov algorithms, discrete mathematics, OOP, AI, and much more that I successfully passed on deaf ears.

Congratulations, you have successfully pissed off everything that would greatly simplify learning game development, and programming in general.
You are 24, graduated from university with a degree in PMI, and now you are excited about a programming language like a schoolboy. Funny from the outside.
If you are going to not stupidly write code for the engine, but also understand any graphical API (direct3d, opengl, vulcan and TD), then at least good knowledge of linear and vector algebra will be needed. For at a low level, vectors and matrices are very actively used to carry out spatial transformations.
Writing AI also requires such a branch of discrete mathematics as finite automata.
If you want to seriously delve into game dev, then without knowing the pros, alas, nowhere.

Didn't find what you were looking for?

Ask your question

Ask a Question

731 491 924 answers to any question